Løvens Hule 

D. 23. januar 2019 deltog vi i Løvens Hule på DR1. Dog startede vores oplevelse med Løvens Hule længe før den dato. Den 21. august 2018 blev vi ringet op af produktionen bag Løvens Hule - her fik vi deres søde ansatte Camilla i røret, som ringede for at opfordre os til at sende en ansøgning til 'Løvens Hule sæson 4'. Vi var meget smigrede over tanken, og begyndte straks at kigge på den ansøgning, som vi efterfølgende fik tilsendt. 

Kun fire dage efter, havde vi sendt vores ansøgning afsted. Vi fik at vide, at over 1000 virksomheder sendte en ansøgning, og at mængden af virksomheder, de sorterede fra inden 'næste step' i processen, var enorm - derfor havde vi ikke de store forventninger til at høre fra Løvens Hule igen. Som tiden gik, blev vores tvivl større, indtil vi en sen eftermiddag i oktober fik en mail. Det var Camilla fra produktionen bag Løvens Hule. Hun skrev til os for at fortælle den gode nyhed: vi var en af de heldige virskomheder, der skulle ind og pitche sin forretningside for de fem erfarne løver. Vi sprang begge op af stolene og skyndte os at ringe til resten af vores team, for at fortælle dem om den mulighed, vi pludselig havde fået. Begejstringen faldt dog hurtigt, hvorefter nervøsiteten tog over. Vi skulle ind og pitche for fem utroligt kloge forretningsfolk med mulighed for at komme på landsdækkende TV. 

Puha, det kunne ikke gå for langsomt med at begynde at øve. 

De næste uger gik med en masse forberedelse, og vi brugte utallige timer på at udarbejde vores pitch - og endnu flere på at øve den. Den skulle sidde lige i skabet. Vi nærmede os langsomt d. 1 november: dagen, hvor vi skulle ind og optage og dermed pitche for løverne. Vi begyndte derfor langsomt at planlægge de rekvisitter, vi skulle have omkring os. Det var en fed proces, og man forstod hurtigt, at det var hårdt arbejde at deltage i Løvens Hule og ikke blot noget, der sker 'over natten'.

Dagen kom og vi kunne slet ikke forstå, at om få timer stod vi foran Jesper Buch, Christian Stadil, Peter Warnøe, Jan Lehrmann og Mia Wagner.  

Vi mødte op i studiet, hvor det hele skulle optages, og blev hurtig mødt af en make up artist, samt flere af de andre deltagende virksomheder. Vi blev fortalt, at der var lidt forsinkelse, men at der ikke gik længe før turen, var vores. Vi fik mikrofoner på, og stod nu og øvede vores pitch for sidste gang. Vi blev ført om bag kulissen, og forberedte os på at gå ned af den trappe, som man ser på TV. Vi stod omme bagved, og kunne høre de fem løver småsnakke. Vi kiggede på hinanden, og det gik op for os, at der var ingen vej tilbage - det var nu eller aldrig. 

"Kærer løver..." 

Pitchen var i gang og det gik overraskende godt. Langsomt begyndte spørgsmålene at slå ind, og man kunne tydelig mærke, at de var oprigtig interesserede og de stillede alle nogle virkelig relevante spørgsmål. Vi var chokerede over hvor hurtigt tiden derinde gik. Vi var derinde 49 minutter og 22 sekunder - vi gættede dog begge på, at der ikke var gået mere end 20 minutter, fra vi kom ind, til vi gik ud. Undervejs havde både Peter Warnøe og Jesper Buch udtalt, at de var imponerede og fristede til at investere. Efter at have vendt adskillige områder, kom Løverne frem til at undertøjsmarkedet var for præget af store konkurrenter, og at produktet ikke var helt unikt nok, til at de turde tage chancen. Det gav et suk i kroppen, for ros havde der ellers været rigeligt af. Vi takkede mange gange for deres tid, og blev derefter vist ud, hvor TV-interviewet foregår. Her blev vi alle spurgt til situationen, og man kunne mærke, at vi alle havde nydt oplevelsen. Efterfølgende kom vi tilbage til venterummet med de andre deltagere, og der stod Camilla klar til at modtage os. "Så bliver det spændende at se, om det kommer med i TV" sagde hun som det sidste, inden vi gik ud af døren til studiet. Camilla havde forinden fortalt os, at det kun er mellem 20-25% af dem, der kommer ind foran Løverne, som kommer med i TV-programmet, og dermed bliver vist til hele Danmark.

Da vi kom ud fra studiet, stoppede vi op for at snakke. "De var så positive og begejstrede for det hele, at jeg næsten troede den var hjemme - men tænk at vi lige har pitchet for nogle af de største business angels i hele Danmark" sagde Alberte. "Det kan man ikke være andet end tilfreds med - og tænk engang hvis det kommer på landsdækkende TV"  tilføjede jeg, (Simone). Vi smilte og satte os ind i bilen, og bakkede langsomt ud fra vores holdeplads. 

Turen fra København til Herning gik med at vende hele situationen igen og igen. Der var sket så meget inde foran løverne, at vi havde svært ved at huske alt. Vi sad tilbage med et spørgsmål "Kommer det mon med i TV?" Vi håbede på det, selvom det også var lidt nervepirrende at tænke på. Vi var ret overbeviste om, at det nok ikke kom med i TV. For vi var ikke blevet grillet af Løverne men havde heller ikke fået en investering.. så hvorfor skulle vi blive en del af de 20-25% som kommer med i TV programmet..?

November måned gik og vi kom hurtigt hen mod julen, hvor travlheden voksede og vores tanker var på helt andre ting - lige indtil første afsnit blev sendt i TV d. 9 januar 2019. Vi havde intet fået at vide, siden vi var i studiet d. 1 november - men d. 14 januar fik vi endnu engang en mail, og den var fra Camilla: 

"Kære Alberte og Simone 

Vi skriver for at fortælle jer, at I medvirker som en ud af fire såkaldte hovedcases i Program 3 af Løvens Hule, sæson 4. Programmet bliver vist  onsdag d. 23. januar kl. 20.45 på DR1

Vi ser frem til at dele det færdige program med jer og håber at I ser med."

Med det samme blev vi nervøse, og det gav anledning til utallige spørgsmål: "Hvordan mon de har klippet det?", "Hvordan sidder mit hår?" eller "Kommer hele Danmark til at se med?" 

9 dage efter blev det sendt på DR1, og vores virksomhed var med i lidt over 7 minutter. 

Løvens Hule takkede nej, men hundredevis af kunder har siden takket ja.

Siden Løvens Hule, har vi fået hundredevis af nye kunder, der kan se værdien i vores skønne undertøj, og vi har været virkelig glade for vores deltagelse. Det er en oplevelse vi personligt aldrig glemmer og noget vi vil mindes med et smil. Vi fik noget virkelig brugbart feedback og har helt klart lært noget af at være med. 

  • Din kurv er tom
Når du benytter dette websted accepterer du vores privatlivspolitik og cookiepolitik.
Forstået!