Om Unify Underwear

Unify Underwear er et nyskabende undertøjskoncept, udviklet og designet af 2 unge piger, Simone Gustafson og Alberte Simonsen. Konceptet er udviklet som et skoleprojekt, men pigerne har tidligt i forløbet formået at tiltrække ekstern kapital til brug for konceptualisering og produktudvikling, hvor de to business angels Peter Sandberg (tidligere privatkunde direktør i SAXO Bank) og Christian Kusk (tidligere direktør i Stylepit) har investeret i de to kreative piger. Med om bord i virksomheden er også Simon Larsen (kategorichef på Aalborg Portland), der fungerer som teknisk ansvarlig for Unify Underwear. 

Pressemeddelelse 23.01.2019

Unify Underwear lægges ned af ordrer efter Løvens Hule.

De to unge stiftere Simone Gustafson og Alberte Simonsen, stod med partneren Simon Larsen onsdag aften foran de fem tv-løver i Løvens Hule på DR1. Efter pitchen af deres unikke to-delte bh, der gør det uligt at bruge bh’en til alle outfits, var løverne klar på at høre mere. Efter længere tids overvejelse valgte løverne dog at takke nej til at investere i konceptet.

Løverne frygtede konkurrencen

Løverne antog, at produktet ikke var unikt nok til at erobre markedsandele på det meget konkurrencepræget undertøjsmarked, der er domineret af store konkurrenter - dog er hele teamet fortrøstningsfulde. 

”Løverne synes godt om vores produkt, men frygtede konkurrencen. Selvom løverne takkede nej, har vores kunder bestemt takket ja. Vi oplever stigende salg, hvor der stort set intet kommer retur. Vi er glade for at kunne tilbyde en bh, der sidder godt på mange forskellige kvinder - kunderne er vilde med funktionen, og det giver os kun ekstra tro på produktet,” udtaler Simone Dahl Gustafson.

 Hun fortsætter: ”Vi ved det er et konkurrencepræget marked, men vi har en klar strategi for i første omgang at nå ud til de danske kvinder, og på sigt er vi klar til at indtage udlandet. Bh’en kender ingen landegrænser, ligesom vi ikke lader os stoppe af de 5 løvers frygt for konkurrencen.”

Siden Løvens Hule

Efter Unify Underwears deltagelse i Løvens Hule, er de blevet lagt af med ordrer. Pigerne er meget overvældede over responsen.

”Vi er enormt glade for den modtagelse, vi har fået efter programmet. Der er kommet så mange ordrer ind, og vi er glade for at se, hvordan salget spreder sig ud over hele vores sortiment. Vi får travlt det næste stykke tid, ligesom vi har haft det i siden optagelserne, hvor julehandlen gav os nok at se til,” siger Alberte Simonsen, medstifter af Unify Underwear.

Efter et godt julesalg er Unify Underwear kommet tættere på de mange danske kvinder. Den stigende efterspørgsel har også ført til en tidlig udvidelse af sortimentet, hvor Unify Underwear den 1. december lancerede deres curve linje, som er henvendt kvinder med større barm.

”Vi oplevede tidligt en enorm efterspørgsel på større størrelser, så vi gik i gang med at udvikle konceptet yderligere. Siden vi lancerede vores curve linje, som er skræddersyet til en større barm, er vores målgruppe vokset - det samme er vores kundekreds. Vi er kommet rigtig fint ud af julesalget, så jeg glæder mig til at se hvad fremtiden bringer for Unify Underwear. Vi har planlagt en masse spændende tiltag,” siger Alberte Simonsen, medstifter.

Løvens Hule blev sendt på DR1 onsdag d. 23 januar kl. 20:45

Pressemeddelelse 11.06.2018

2 unge piger lancerer innovativt undertøjskoncept med todelt bh. 

Unify Underwear har netop lanceret et nytænkende undertøjskoncept, hvor ønsket om at kunne udskifte ryggen på sin bh er blevet en realitet. Dette skyldes at bh’en er todelt, således at ryg og skål kan kombineres uafhængigt af hinanden. 

18-årige Alberte Simonsen, CFO for Unify Underwear, mener, at netop deres produkt efterkommer et stigende behov hos særligt de unge forbrugere. ”Vi har brugt det hægtesystem, som du kender fra den klassiske bh, men i stedet placeret en hægte i hver side af bh’en. Dette giver mulighed for, at du som forbruger kan udfolde din kreativitet og bruge bh’en som en aktiv del af dit outfit.” 

Drømmen om en revolutionerende bh startede i klasselokalet, og har senere udviklet sig i en sådan grad, at virksomheden 1,5 år efter stiftelsen står klar til at lancere, ovenpå en længere periode med produktudvikling i samarbejde med den erfarne brasilianske producent. Som gymnasieelev har man mange bolde i luften, og at kaste en virksomhed ind i billedet, har været lidt af en udfordring for de to jyske piger. Dog er det bestemt ikke noget pigerne ville være foruden. 

”Det er rigtig vigtigt for os, at vi er i øjenhøjde med forbrugeren. Vi er som sagt to gymnasieelever, der også har haft travle morgener, hvor man bare ikke har haft tid til den daglige tøjkrise. Vi kommer med et bud på en løsning til en pain, der gennem et øget ønske fra forbrugeren om at skille sig ud, er opstået i markedet,” udtaler 20-årige CEO for Unify Underwear, Simone Dahl Gustafson. 

Unify Underwear vil særligt være til stede på de sociale medier, hvor man gennem egen instagram og udvalgte influencere ønsker at skabe et inspirerende miljø, hvor forbrugeren kan hente inspiration til nye trends i modebilledet, blive klogere på produktet og identificere sig med pigerne bag Unify Underwear, Alberte og Simone.

Sociale Medier

Den sociale tilstedeværelse er en vigtig del af virksomhedens strategi, og er det primære kontaktpunkt til vores kunder. For de seneste nyheder, følg os her:  

Kontakt os

Adresse

Avnvej 5
7400, Herning
Danmark

 Telefon

Simone Gustafson
(+45) 2055 4410
Alberte Simonsen
(+45) 2083 2113 

Hent grafisk materiale

Via nedenstående link, kan du nemt hente grafisk materiale til brug i medier. Har du brug for yderligere materiale eller informationer så kontakt os venligst. 

Download billeder

  • Din kurv er tom
Når du benytter dette websted accepterer du vores privatlivspolitik og cookiepolitik.
Forstået!